جهت مشاوره با ما تماس بگیرید : 09056698695

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

روش های خانگی کنترل وزن پس از بای پس معده

بای پس معده

چاقی یک عارضه مسئله‌ساز برای جامعه شده است. متاسفانه چاقی زمینه را برای ایجاد انواع بیماری‌ها را هموار می‌کند. از جمله دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا، غلظت خون و دردهای کمری و زانو و… که همگی براساس وزن بالا رخ می‌دهند. حتی چاقی در دوران کودکی نیز مشاهده می‌شود. امروز برای حل این مشکل […]

بخش های این مطلب

چاقی یک عارضه مسئله‌ساز برای جامعه شده است. متاسفانه چاقی زمینه را برای ایجاد انواع بیماری‌ها را هموار می‌کند. از جمله دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا، غلظت خون و دردهای کمری و زانو و… که همگی براساس وزن بالا رخ می‌دهند. حتی چاقی در دوران کودکی نیز مشاهده می‌شود. امروز برای حل این مشکل توسط پزشکان عمل‌های لاغری انجام می‌شود. اسلیو معده، مینی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده از جمله روش‌های اجرایی برای کاهش وزن است.

عمل بای پس معده در میان گزینه‌های دیگر نتیجه گیری بهتری دارد. اما نکته مهم و کنترل وزن، بعد از عمل جراحی خواهد بود. روش های طبیعی و خانگی برای کنترل بای پس معده وجود دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم. اگر شما نیز عمل بای پس معده را انجام داده‌اید و دوست دارید وزن خود را کنترل کنید این محتوا برای شما نوشته شده است. پس با ما همراه بمانید.

بای پس معده

ضرورت کنترل بای پس معده با روش‌های خانگی

عمل بای پس معده از حساسیت بالایی برخوردار است. در این عمل معده به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود. در این صورت غذای دریافتی در قسمت کوچک‌تر جای می‌گیرد. پس بعد از عمل بای پس نیاز مبرم به کنترل غذای دریافتی است. حجم غذایی که قبلا دریافت می‌شد چندین برابر بود اما بعد از این عمل حجم غذا به شدت باید کاهش یابد. به عنوان مثال اگر در هر وعده غذایی ۱۵ قاشق برنج مصرف می‌شد بعد از عمل مصرف آن باید به ۵ قاشق کاهش یابد تا اثر پذیری خوبی داشته باشد. در غیر این صورت نه تنها لاغری شکل نمی‌گیرد بلکه اسیب جدی به معده وارد می‌شود.

ضرورت دیگر در مورد کنترل بای پس به خاطر هزینه این عمل است. معمولا این نوع عمل‌های لاغری دارای هزینه بالایی هستند. مسلما هر فردی دوست دارد با پرداخت این هزینه نتیجه و درمان درستی دریافت کند. با توجه به این اوصاف، باید به صورت اصولی و طبیعی به کنترل بای پس معده پرداخت.

 

همچنین بخوانید:مراقبت های بعد از عمل بای پس معده

بای پس معده

رژیم غذایی برای کنترل بای پس معده

اولین گام در کنترل بای پس معده و درمان آن رعایت رژیم غدایی مناسب است. اصلاح سبک تغذیه برای همه افراد چاق موجب کاهش وزن چشمگیری می‌شود. بخصوص افرادی که بای پس معده انجام داده‌اند و نیاز بیشتری به رژیم‌های مناسب با شرایط بدنی خاص خود را دارند. باید بدانند که دیگر معده آنها گنجایش هضم این غذای بالا را ندارد. غذا باید به میزان کم اما مناسب باشد تا فرد بعد از مدتی دچار کمبود ویتامین‌ها و عوارضی مانند ریزش مو نشود.

میان وعده‌های مناسب و خانگی بهترین ویتامین‌ها را در خود دارند. از جمله آنها می‌توانیم به انواع خشکبار اشاره کنیم. اعم از کشمش، بادام، گردو و … انواع شیره مانند شیره انگور، شیره توت و شیره خرما که به سه شیره معروف هستند به صورت روزانه در رژیم غذایی گنجانده شوند.

مصرف روغن زیتون به جای روغن‌های پر کالری بازار یکی دیگر از راهکارهای خانگی‌ کنترل بای پس معده است. مصرف زیاد انواع سبزیجات و بخصوص سالاد قبل از غذا باعث پر شدن حجم معده می‌شود. انواع عرقیجات چربی سوز و مصرف انواع دمنوش‌های لاغری که باعث پایین آوردن کلسترول می‌شوند.

همچنین از تاثیر دانه‌های گیاهی غافل نشوید. دانه جیا، کتان، سیاه دانه و زیره سیاه از مهمترین چربی سوزها هستند. می‌توانید بعد از عمل بای پس معده این دانه‌ها را همراه غذا استفاده کنید. البته استفاده از همه این دانه‌ها به صورت اصولی باید انجام شود. مصرف بیش از حد آنها ممکن است فرد را دچار افتادگی پوست کند.

البته این درمان‌های خانگی بعد از طی دوران درمان انجام شوند. بعد از عمل پزشک خود یک رژیم غذایی برای ۵ هفته مشخص می‌کند. بعد از ۵ هفته برگشت به غذای معمولی امکان دارد. در هفته اول فقط آبکی و در دو هفته خوردن پوره و در هفته سوم به بعد مصرف غذاهای سبک ممکن خواهد بود.

 

آب بنوشید

باور اینکه مصرف آب باعث کاهش وزن و کمک به بای پس معده است، کمی سخت است اما همین آب گوارا می‌تواند تاثیر عالی در کنترل بای پس معده داشته باشد. مصرف آب به میزان بالا در سوزاندن کالری مهم است. هر چه آب مصرفی بالاتر باشد به همان میزان متابولیسم بدن افزایش دارد. البته نوشیدن آب در میان وعده غذایی ممکن است به معده آسیب برساند. آب را بعد از غذا و در میانه روز مصرف کنید.

بعد از آب خوردن روزی یک کاپ قهوه تلخ نیز توصیه می‌شود. قهوه به هیچ ‌عنوان با شکلات خورده نشود حتی تمامی شکرهای پنهان در مواد غذایی باید به حداقل برسد. تصور کنید بعد از بای پس معده و انجام هزینه و کشیدن سختی، تنها با خوردن شکلات یا هر عادت بد غذایی، کنترل بای پس و وزن خود را از دست بدهید. پس در مصرف این مواد غذایی دقت کنید.

نوشیدن چای سبز نیز به دلیل چربی سوزی خوبی که دارد یک روش خانگی دیگر برای کنترل بای پس به شمار می‌رود.

 

همچنین بخوانید:رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

 

ماساژ درمانی برای کنترل بای پس معده

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی برای کنترل بای پس‌ معده ماساژ دادن با انواع روغن‌ها با طبع گرم است. روغن با طبع گرم باعث می‌شود در موضع خاصی چربی از بین برود. به طور مثال اگر در قسمت شکم و پهلو دچار چاقی هستید هر روز این موضع را با روغن ماساژ دهید تا با گرم شدن موضعی این قسمت لاغر شود.

علاوه ماساژ درمانی، بادکش‌های گرم برای بدن نیز بسیار  کاربردی هستند. بادکش کار تخصصی نیست و با کمی تمرین می‌توان برروی بدن انجام داد. بادکش هم با دستگاه و هم به وسیله لیوان انجام می‌شود. برای اینکار ابتدا موضع چاق را مشخص می‌کنند. سپس یک حلقه آتش کوچک فراهم کرده و یکی یکی لیوان‌ها را داغ و سریع به موضع چاق می‌گذارند. لیوان به خوبی برروی بدن فیکس می‌شود و آن گرمی باعث از بین رفتن چربی می‌شود. این روش خانگی بسیار کاربردی خواهد بود.

ورزش برای کنترل بای پس معده

کنترل بای پس معده با ورزش یکی از روش‌های خانگی به‌شمار می‌رود. رژیم غذایی در کنار ورزش بعد از بای پس تاثیرات عمل را زودتر نشان می‌دهد. بعد از طی دوران نقاهت و درمان کامل می‌توان به انجام ورزش‌های سبک روی آورد. ورزش به شدت متابولیسم بدن را بالا می‌برد و موجب کاهش وزن در سرعت بیشتری می‌شود.

سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند و کلسترول و فشار خون تنظیم می‌شود. به تقویت مفاصل و عضلات کمک می‌کند. انعطاف پذیری بدن را بالا می‌برد. اندورفین را افزایش می‌دهد که باعث بهتر شدن خلق و خوی انسان می‌شود. ورزش‌های هوازی، نرمش، پیاده روی و سپس اروبیک بهترین گزینه برای کاهش وزن هستند. البته این روش‌ها هم در خانه و هم به صورت تیمی انجام می‌شوند که با توجه به شرایط هر کسی انجام می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید:عمل بای پس معده + مراحل آن

اسلیو معده

 

نتیجه نهایی

عمل بای پس معده برای افرادی که وزن بالایی دارند و همه راه‌های لاغری را پشت سر گذاشته‌اند، یک روزنه امید است. داستان به همین جا ختم نمی‌شود بلکه مراقبت و‌ کنترل‌های بعد از عمل اهمیت دارند. ما سعی کردیم همه راه‌های طبیعی و خانگی برای کنترل بای پس معده را برای شما توضیح دهیم. با توجه به مواردی که بیان کردیم می‌توانید کنترل وزن خود را بعد از عمل در دست داشته باشید. لاغر شدن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است. لاغری و تناسب اندامی که بعد از آن به دست می‌آید از لذت‌های خاص دنیا است. ما شما را در این مسیر سخت همراهی خواهیم کرد. همین حالا با ما تماس بگیرید.

بهترین جراح بای پس معده در تهران

با اعتماد به دکتر علی الماسی به عنوان بهترین جراح بای پس معده شما می‌توانید از تخصص و تجربه ایشان بهره‌مند شده و راهنمایی‌های لازم را برای بهبود و سلامتی بیشتر خود دریافت کنید. این انتخاب مسئولانه‌ای است که به شما اطمینان می‌دهد که درمان شما تحت نظر یک پزشک ماهر و متخصص انجام می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا با اطمینان و امید به بهترین نتیجه، رو به بهبودی و بهبودی خود بروید.

دیگر مقالات مفید دکتر علی الماسی : 

درن بعد و قبل از عمل اسلیو معده

تفاوت بای پس و مینی بای پاس

بای پس کلاسیک و ۰ تا ۱۰۰ هر آنچه باید در مورد آن باید بدانیم؟

 

4/5 (3 Reviews)

این مطلب را به اشتراک بگزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتساپ
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
لطفا برای دریافت مشاوره و جواب سوالتان صبور باشید.