جهت مشاوره با ما تماس بگیرید : 09056698695

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

بای پس کلاسیک و ۰ تا ۱۰۰ هر آنچه باید در مورد آن باید بدانیم؟

عمل بای پس کلاسیک

بیش از نیمی از افراد جامعه درگیر چاقی هستند. بسیاری از آنها از چاقی مفرط رنج می‌برند. این چاقی مفرط عوارض جبران‌ناپذیری برروی سلامت جسم و روان افراد چاق وارد می‌کند. از جمله این مشکلات در بانوان نازایی و به‌هم خوردن هورمون‌های زنانه است. در مردان و زنان باعث افزایش چربی خون، کلسترول، فشار خون […]

بخش های این مطلب

بیش از نیمی از افراد جامعه درگیر چاقی هستند. بسیاری از آنها از چاقی مفرط رنج می‌برند. این چاقی مفرط عوارض جبران‌ناپذیری برروی سلامت جسم و روان افراد چاق وارد می‌کند. از جمله این مشکلات در بانوان نازایی و به‌هم خوردن هورمون‌های زنانه است. در مردان و زنان باعث افزایش چربی خون، کلسترول، فشار خون و دیابت نوع دو را می‌توان مثال زد. برخی از روش‌های نوین مانند بای پس معده برای درمان مناسب هستند. شاید بگویید تا وقتی رژیم غذایی یا ورزش هست چرا به دنبال عمل جراحی معده باشیم.

به نظر شما آیا افرادی که بالای ۱۰۰ کیلو وزن دارند می‌توانند وزن خود را با رژیم یا ورزش کاهش دهند؟ روش‌های مانند دارو کاهش اشتها یا ورزش و کم‌خوری در برخی موارد نتیجه خوبی دارند ولی له شرط آنکه مداوم باشند و از همه مهمتر تنها برای کسانی که فقط ده تا پانزده کیلو اضافه وزن دارند مناسب است. در غیر این صورت تنها روش نتیجه گیری برای کاهش وزن عمل جراحی معده است.

ما در این محتوا در مورد بای پس کلاسیک و ۰ تا ۱۰۰ هر آنچه باید در مورد آن بدانیم را شرح می‌دهیم. اگر شما نیز به فکر جراحی معده هستید و دوست دارید این لاغری بی‌بازگشت را تجربه کنید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در مورد نحوه عمل، مراقبت‌های قبل و بعد از بای پس معده به طور کامل شرح خواهیم داد.

عمل بای پس کلاسیک

عمل بای پس کلاسیک چیست؟

عمل بای پس کلاسیک باعث می‌شود میزان کالری دریافتی بدن به شدت کاهش یابد. میزان دریافتی غذا کم می‌شود. وقتی غذا نتواند به سطح روده یا آنزیم‌ها برسد میزان کالری به شدت کاهش می‌یابد که باعث کاهش وزن می‌شود. اسلیو معده نیز از روش‌های جراحی لاغری است اما در این روش بخشی از معده برداشته می‌شود. در بای پس کلاسیک قسمتی از معده برداشته نمی‌شود بلکه معده را به دو قسمت تقسیم می‌کنند.

یک قسمت کوچک و یک قسمت بزرگ، غذای دریافتی در قسمت کوچک معده قرار می‌گیرد. حجم دریافت غذا ده برابر کاهش خواهد یافت. ریزه خواری نیز از بین می‌رود زیرا فرد دیگر احساس گرسنگی ندارد. معده توسط یک روده به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت کوچک ده برابر کوچک‌تر از قسمت بزرگ معده می‌شود. در مرحله دوم روده را به معده کوچک شده متصل می‌کنند تا غذای دریافت شده داخل روده و سپس سوخت و ساز انجام گردد. در واقع غذا به صورت میانبر از معده به روده می‌رسد.

این عمل جراحی بدون شکاف انجام می‌شود که از این نظر موجب رضایتمندی افراد است. تنها چندین لوله مخصوص به داخل شکم وارد می‌کنند. بر روی یکی از این لوله‌ها یک دوربین متصل است که داخل شکم در داخل مانیتور به نمایش درآید. بعد از انجام عمل این لوله به منظور خروج خون آب، تا ۴۸ ساعت در داخل شکم باقی خواهد ماند. این عمل تخصصی توسط فلوشیپ فوق تخصصی و با لاپاراسکوپی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر بای پس کلاسیک از دیگر روش‌های لاغری مطمئن‌تر و بدون بازگشت است. نکته جالب توجه اینکه می‌توان معده را به حالت قبل نیز برگرداند. اگر به دنبال یک روش تضمینی هستی بای پس کلاسیک گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد. فلوشیپ فوق تخصص قبل از عمل بیمار را از نظر فشار خون، قند خون و ضربان قلب چک می‌کند.

 یکسری آزمایش‌های روتین را انجام می‌دهد. در صورت رضایت از حال بیمار، جراحی را انجام می‌دهد. توصیه‌هایی قبل از عمل و بعد از آن وجود دارد که در یک جلسه به بیمار اطلاع داده می‌شود. پزشک تا شش ماه بیمار خود را زیر نظر دارد. ۱۸ ماه بعد از عمل به وزن ایده‌الی که نیاز بود خواهید رسید.

مراقبت‌های قبل از بای پس کلاسیک

قبل از هر عملی یک سری دستورالعمل از طرف پزشک به بیمار داده می‌شود.

  • قبل از عمل از مصرف هرگونه داروهای هورمونی مثل قرص ضدبارداری باید پرهیز کرد.
  • دو هفته قبل از خوردن قرص‌هایی که خون را رقیق می‌کنند جلوگیری نمود. داروهای گیاهی مثل آویشن نیز همین خصیصه را دارند.
  •  نوشیدنی‌هایی که دارای کافئین هستند مثل قهوه یا نسکافه ممنوع نخورید.
  • همچنین دوازده ساعت قبل باید ناشتا بود. چند روز قبل از نوشیدنی مقوی مانند آب گوشت یا آب میوه طبیعی استفاده کرد.
  •  از خوردن غذاهای دیر هضم اجتناب کنید. اگر قبل از دوازده ساعت چیزی خورده شود عمل به تعویق میفتد. تمامی سونو و عکسبرداری قبل عمل انجام می‌شود.

همچنین بخوانید : عمل بای پس معده + مراحل آن

مراقبت‌های بعد از عمل بای پس معده

  • بیمار بعد از عمل لوله برای خارج شدن خون آب دارد که بعد از دو روز خارج و مرخص می‌شود.
  • در دو هفته اول نیاز به غذاهای آبکی دارد. هفته سوم پوره و هفته چهارم غذاهای نرم شده و هفته پنجم سفره غذا خانواده را مصرف کند.
  • از داروهای مکمل مثل کلسیم یا ویتامین ب و ۱۲ حتما استفاده کند.
  • غذاهای پروتئینی را مصرف نماید تا در روند لاغری به کمبود آهن و کلسیم و دیگر مواد مبتلا نشود.
  • استراحت در روزهای اولیه و ورزش ساده و نه سنگین در هفته های آتی مناسب حال بیمار است.
  • حتما برای تغذیه درست به یک مشاور تغذیه مراجعه کند.
  • تا شش ماه زیر نظر پزشک جراح خود باشد.
عمل بای پس معده

آیا بای پس کلاسیک تضمینی است؟

به طور قطع هر فردی نگران سلامت جسم خود بعد از عمل بای پس است و دوست دارد در برابر هزینه بالایی که می‌کند نتیجه خوبی را بگیرد. ما به شما این تضمین را می‌دهیم که بدون خطر و نگرانی این عمل انجام می‌شود، زیرا پزشک بعد از اتمام عمل شروع به تست می‌کند.

 اگر نشتی از معده مشخص شود آن را ترمیم می‌کند. این تست با ماده متیلن بلو انجام می‌شود. پس پزشک بعد از تست، موفقیت آمیز بودن بای پس کلاسیک را اعلام می‌کند. پس نگران این موضوع نباشید‌. به جرات می‌توان گفت در بین عمل‌های لاپراسکوپی، بای پس کلاسیک بهترین نتیجه‌گیری را دارد. از این رو پزشکان به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند توصیه می‌کنند این عمل را انجام دهند.

عمل بای پس کلاسیک

چه کسانی بای پس کلاسیک انجام دهند؟

لاغر شدن از دشوارترین کارهای دنیا است. افرادی که دچار چاقی هستند و به عمل روی می‌آورند، مطمئنا از دیگر روش‌ها استفاده کردند و به نتیجه نرسیده‌اند. برخی از این اشخاص نیاز به بای پس کلاسیک دارند. تنها راه لاغری این اشخاص کوچک‌ شدن بخش ورودی غذا خواهد بود.

البته برخی نیز هستند که نمی‌توانند به هیچ وجه کم‌خوری کنند. ممکن است به این شکل غذا خوردن به یک عادت تبدیل شده باشد و دیگر توانایی و اراده آن را از دست داده باشند. افراد با وزن بالا ورزش نیز نمی‌توانند انجام دهند حتی راه رفتن ساده نیز برای آنان سخت است. ورزش به کمر و زانو فشار زیادی وارد می‌کند.

 از طرفی سبک زندگی جدید و آپارتمان نشینی باعث یکجا نشینی افراد شده و تحرک بسیار کم است. به همین دلایلی که گفتیم چاقی حتی در کودکان نیز افزایش چشمگیری داشته است. اگر شما نیز جزء این دسته افرادی هستید که در ادامه نام می‌بریم نیاز به عمل بای پس دارید.

  • اشخاصی که دچار رفلاکس معده هستند. این اشخاص شاید وزن کمی داشته باشند اما برای از بین بردن رفلاکس می‌توانند این عمل را انجام دهند. این عمل در صورتی تجویز می‌شود که دارو برای رفلاکس اثر نکند. در نظر داشته باشید روش‌های دیگر مثل اسلیو معده یا مینی بای پس برای از بین بردن رفلاکس مناسب نیستند.
  • افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند نیز برای از بین بردن دیابت از این گزینه می‌توانند استفاده کنند. معمولا دیابت نوع دو بر اثر پرخوری و سبک اشتباه تغذیه به وجود می‌آید.
  • اشخاصی که وزن بالایی دارند و قادر نیستند آن را کاهش دهند با این عمل می‌توانند در طول ۱۸ ماه ۷۰ درصد لاغر شوند. البته در کنار عمل، ورزش می‌تواند سرعت کاهش وزن را زیاد کند.
  • فتق معده که به داخل معده است نیز باعث آزار اشخاص می‌شود این افراد نیز از کاندیدای بای پس کلاسیک هستند.
  • کسانی که عادت به ریزه خواری دارند و نمی‌توانند این موضوع را حذف کنند.
عمل بای پس کلاسیک

نتیجه نهایی

اگر شما نیز نیاز به کاهش وزن دارید و نمی‌توانید ریزه‌خواری خود را کنترل کنید. اگر از هیکل درشت و چاق خسته شده‌اید و در آرزوی هیکل ایده‌آلی هستید. بای پس کلاسیک برای شما گزینه عالی است. ما در این مقاله در مورد بای پس کلاسیک و ۰ تا ۱۰۰ هر آنچه باید در مورد آن بدانیم؟ به طور مفصل شرح دادیم. امیدواریم بتوانید با تکیه به این محتوا بهترین تتیجه‌گیری را داشته باشید. ما می‌توانیم به شما در انتخاب پزشک کمک کنیم‌. برای اینکار کافی است با ما در تماس باشید.

بهترین جراح بای پس کلاسیک در تهران

با مراجعه به دکتر علی الماسی یکی از بهترین جراحان بای پس کلاسیک می توانید از شرایط خود مطلع شده و در صورت صلاحدید، سلامتی و اندام زیبایی را به بدن خود هدیه دهید.

دیگر مقالات مفید اسلیوتاپ : 

نکاتی برای کاهش استرس و بهبودی پس از بای پس معده

رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

 

5/5 (3 Reviews)

این مطلب را به اشتراک بگزارید

2 پاسخ

  1. سلام من بعد خوندن این مقاله تصمیم به انجام این جراحی گرفتم و این عمل رو انجام دادم و خیییلی راضی ام از نتیجه بسیااار ازتون ممنونم دکتر و مرسی بابت مقاله بشدت مفیدتون😍😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتساپ
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
لطفا برای دریافت مشاوره و جواب سوالتان صبور باشید.