جهت مشاوره با ما تماس بگیرید : 09056698695

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده

اسلیو معده/دکتر علی الماسی

عمل اسلیو معده یک عمل بسیار پرطرفدار می‌باشد که افراد می‌توانند با کمک آن به تناسب اندام و کاهش وزن مورد نظر خود برسند. کاهش وزن در عمل اسلیو معده بسیار زیاد است به‌طوری‌که می‌توانید به وزن ایده آل خود برسید. بسیاری از بیماران در بین عمل‌های لاغری، اسلیو معده را انتخاب می‌کنند تا بتوانند […]

بخش های این مطلب

عمل اسلیو معده یک عمل بسیار پرطرفدار می‌باشد که افراد می‌توانند با کمک آن به تناسب اندام و کاهش وزن مورد نظر خود برسند. کاهش وزن در عمل اسلیو معده بسیار زیاد است به‌طوری‌که می‌توانید به وزن ایده آل خود برسید. بسیاری از بیماران در بین عمل‌های لاغری، اسلیو معده را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به وزن مورد نظر خود برسند. اما هر بیمار در هر ماه چقدر می‌تواند از اضافه وزن خود را کم کند؟ و روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟ در این مطلب می‌خواهیم این موارد را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو در چند ماه اول با سرعت زیادی انجام می‌شود، اما با گذشت زمان سرعت کاهش وزن کاهش پیدا می‌کند. بیمارانی که جراحی اسلیو معده انجام می‌دهند، معمولا در طی ۱۲ تا ۱۸ ماه می‌توانند ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه وزن خود را از دست دهند. در این مدت بیماران قرارهای ملاقات منظمی با پزشک دارند تا پزشک بتواند وضعیت بدنی و وزن بیمار را بررسی کند. بیماران در این مدت باید وضعیت رژیم غذایی و ورزشی خود را به‌طور منظم دنبال کنند و بتوانند کاهش وزن ایده آل خود برسند.

اسلیو معده/دکتر علی الماسی

حداکثر میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده

در پاسخ به سوال با عمل اسلیو چند کیلو کم میکنیم ؟ می توان گفت بعد از عمل اسلیو معده می‌توانید کاهش وزن زیادی را تجربه کنید، زیرا رژیم غذایی و ورزشی شما به‌گونه‌ای است که تمایل بسیار کمی به خوردن غذا دارید. البته باید بگوییم که بدن همه بیماران یکسان نیست بنابراین کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده نیز در همه بیماران مساوی نیست.

برای اینکه بتوانید بیشترین کاهش وزن را داشته باشید، لازم است که شرایطی را رعایت کنید البته به جز اینکه خودتان باید مواردی را رعایت کنید موارد دیگری هستند که در این کاهش وزن موثرند. برای مثال می‌توان به سطح سلامتی، سن، شاخص توده بدنی، جنس، میزان اضافه وزن، وزن فعلی شما و دنبال کردن توصیه‌های رژیم غذایی و ورزش اشاره کرد‌. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر از قبل رژیم غذایی و ورزشی را دنبال کنید، می‌توانید بیشترین کاهش وزن را داشته باشید زیرا بدن آمادگی لازم برای این کار را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: رژِیم غذایی بعد از اسلیو معده

میانگین کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو

عمل اسلیو معده می‌تواند ۲۵ تا ۳۵ درصد کل وزن خود را کاهش و یا اینکه ۵۰ تا ۷۵ درصد میزان اضافه وزن تان را از بین ببرد برخی از افراد می‌توانند بیش از ۸۰ درصد اضافه وزن خود را از دست بدهند و برخی نیز ممکن است ۷۰ درصد از وزن خود را کم کنند. بیشترین میزان کاهش وزن در ماه اول اتفاق می‌افتد و این به دلیل ساختار غذا خوردن در این ماه است.‌ بیماران هر هفته می‌توانند حدود ۰.۹ تا ۱.۸ کیلوگرم از وزن خود را کم کنند، این می‌تواند باعث کاهش وزن ماهانه ۳ تا ۷ کیلوگرم باشد. در کل یک بیمار می‌تواند در یک سال حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد وزن اضافه خود را از دست بدهد. کاهش وزن تا دو سال بعد از عمل اسلیو معده ادامه دارد، که در نهایت به از بین رفتن ۷۰ تا ۸۰ درصد اضافه وزن خواهد رسید. اطمینان از رضایت بخش بودن نتایج، بر عهده بیمار است زیرا بیمار باید به یک رژیم غذایی کم کالری و متشکل از غذاهای کامل پایبند باشد و یک زندگی فعال به همراه ورزش را در پیش بگیرد.

عمل اسلیو معده/دکتر علی الماسی

بیشترین کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده در کدام ماه‌ها است؟

بیشترین کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده در طی شش ماه اول می‌باشد. در این مدت شما می‌توانید ۵۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست بدهید، در این مدت بدن شما به رژیم غذایی و ورزشی و دیگر دستورالعمل‌هایی که رعایت کرده‌اید عادت کرده و می‌توانید کاهش وزن خود را ادامه دهید. تا پایان سال می‌توانید آن را به ۶۵ درصد و اگر آن را ادامه دهید بعد از دو سال می‌توانید به بیش از ۷۰ درصد کاهش وزن دست پیدا کنید.

میزان و سرعت کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

در مورد کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده باید بدانید که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که سرعت و کاهش وزن بعد از اسلیو چقدر است، اما معمولا اکثر بیماران سرعت کاهش وزن سریعی را تجربه می‌کنند اما برخی دیگر نیز ممکن است که این روند را به آهستگی طی کنند، این به معنی نتیجه ندادن عمل نیست. در این مورد باید گفت که بدن بیماران مختلف با یکدیگر متفاوت است و با توجه به تنظیمات و دستورالعمل‌هایی که در طول دوران بعد از عمل انجام می‌شود این روند متفاوت است. کاهش وزن شما بستگی به پذیرش و تعهد شما به سبک زندگی جدید و سالم دارد. مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت عمل اسلیو، رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌باشد. بیشتر افراد در یک مقطع، به یک وزن ثابت می‌رسند و وقتی این اتفاق بیفتد ممکن است شما ناامید شوید و کاهش وزنتان کمتر شود، چون دیگر به دستورالعمل‌های پزشک پایبند نیستید. اما این اشتباه است و باید در هر شرایط تمامی دستورالعمل‌ها را با روحیه بالا انجام دهید تا بتوانید به درمان قطعی خود چاقی خود دست پیدا کنید.

چند وقت بعد از انجام جراحی لاغری اسلیو کاهش وزن شروع می‌شود؟

برخی افراد فکر می‌کنند که کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده با پایان یافتن دوره نقاهت و بهبودی کامل رخ می‌دهد اما این تصوری اشتباه است، زیرا کاهش وزن بعد از عمل اسلیو دقیقا بعد از عمل شروع می‌شود. با انجام عمل اسلیو به دلیل اینکه معده بیماران به‌طور مستقیم جراحی می‌شود و حجم آن کوچک‌تر می‌شود شما دیگر میل به خوردن غذا و وعده‌های حجیم را نخواهید داشت، به همین دلیل با داشتن یک برنامه غذایی دقیق می‌توانید وزن خود را کم کنید و تا زمانی که به رضایت کامل برسید این برنامه را ادامه دهید.

اسلیو معده/دکتر علی الماسی

عوامل موثر بر میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده

میزان کاهش وزن در عمل اسلیو وابسته به شرایط بدنی شما متفاوت می‌باشد. برخی عوامل که بر این کاهش وزن موثر هستند، شامل موارد زیر می‌باشند.

  • وزن اولیه
  • جنسیت
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • قد
  • نوع جراحی
  • شاخص توده بدنی که حاصل تقسیم وزن اولیه بیمار بر مجذور قد او می‌باشد. همچنین با استفاده از این مورد می‌توان تعیین کرد که هر فرد باید چه نوع عمل جراحی چاقی را انجام دهد. افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بالای ۴۰ باشد کاندیدای مناسب برای عمل اسلیو می‌باشند.
  • همچنین انتخاب بهترین جراح اسلیو معده میتواند بر روند کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

آیا ممکن است کاهش وزن بعد از عمل اسلیو بیش از حد اندازه باشد؟

این یک اتفاق نادر می‌باشد، زیرا عمل اسلیو معده یک عمل فیزیولوژیک است. عمل فیزیولوژیک یعنی اینکه ترتیب قرار گرفتن اعضا در شکم به هم نمی‌خورد، در عمل اسلیو غذا ابتدا وارد معده و سپس دوازدهه و بعد روده می شود، فقط حجم معده کوچک‌تر شده است‌ بنابراین امکان کاهش وزن بیش از اندازه وجود ندارد.

سخن پایانی

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین عوامل می‌توان به قد،  وزن و شاخص توده بدنی اشاره کرد. اما شرایطی که بیمار بعد از عمل اسلیو نیز باید رعایت کند، نقش بسزایی دارد، از این شرایط می‌توان رژیم غذایی و ورزشی مناسب را نام برد. با انجام دستورالعمل‌های پزشک، بیمار می‌تواند حدود ۷۰ درصد از اضافه وزن خود را کاهش دهد. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید بوده باشد. برای مشورت بیشتر در مورد این عمل میتوانید با اسلیوتاپ  تماس بگیرید.همانطور که گفتیم  روند کاهش وزن در هر فرد متفاوت است، بنابراین خودتان را با دیگر افراد مقایسه نکنید. از این که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید متشکریم.

بهترین جراح اسلیو معده در تهران

با مراجعه به دکتر علی الماسی یکی از بهترین جراحان اسلیو معده می توانید از شرایط خود مطلع شده و در صورت صلاحدید، سلامتی و اندام زیبایی را به بدن خود هدیه دهید.

4/5 (2 Reviews)

این مطلب را به اشتراک بگزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط از طریق واتساپ
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
لطفا برای دریافت مشاوره و جواب سوالتان صبور باشید.